10 τρόποι να βοηθάτε την ψωρίαση κάθε μέρα

βοήθεια για την ψωρίαση

Τη ζωή με την ψωρίαση μπορεί συχνά να συνοδεύουν συναισθήματα αβεβαιότητας. Τη μία μέρα ενδέχεται να μπορείτε να διαχειριστείτε εύκολα τα συμπτώματα, την άλλη να μοιάζουν όλα εκτός ελέγχου. Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι κοινοί παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν έξαρση, ανεξαρτήτως του τύπου της ψωρίασης. Δείτε παρακάτω 10 συμβουλές που μπορείτε να εφαρμόζετε κάθε μέρα για να κρατάτε την ψωρίαση υπό έλεγχο. Οι παρακάτω συμβουλές σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν τις συμβουλές ιατρού και δε συνιστούν τρόπο θεραπείας της ψωρίασης.

#1 Ξυπνήστε 15 λεπτά νωρίτερα

Για να καλωσορίσετε τη νέα ημέρα που ξημερώνει χωρίς άγχος, δοκιμάστε να ρυθμίσετε το ξυπνητήρι σας 15 λεπτά νωρίτερα απ’ ότι συνήθως. Αυτό θα σας επιτρέψει να έχετε χρόνο ώστε να ετοιμάσετε και να απολαύσετε με ηρεμία ένα πλούσιο πρωινό πριν ξεκινήσετε τη μέρα σας. Επιπλέον, θα έχετε χρόνο ώστε να ελέγξετε συνειδητά τις σκέψεις σας και να μην προσπαθείτε να τα προλάβετε όλα τελευταία στιγμή καθώς τρέχετε προς την πόρτα.

#2 Ξεκινήστε τη μέρα σας με γυμναστική

Η άσκηση δεν είναι μόνο απαραίτητη για την καλή φυσική κατάσταση και τη νοητική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να περιορίσει το άγχος, άρα και τα συμπτώματα της ψωρίασης. Βρείτε μία δραστηριότητα που σας ευχαριστεί και νιώθετε άνετα με αυτή και εντάξτε την στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

#3 Κάντε μία λίστα με τις εκκρεμότητές σας στη δουλειά

Αρχικά καταγράψτε τις εκκρεμότητες σας, φτιάξτε ένα πλάνο της ημέρας και στη συνέχεια βάλτε προτεραιότητες και εστιάστε μόνο στις ενέργειες που είναι απαραίτητο να γίνουν εντός της ημέρας. Αφαιρώντας ενέργειες που δεν είναι αναγκαίες κι επείγουσες, βοηθάτε τον εαυτό σας να μην αγχώνεται. Έτσι, χωρίς άγχος, μπορείτε να έχετε πιο εύκολα τον έλεγχο της καθημερινότητας και να αποφύγετε τυχόν έξαρση της ψωρίασης.

#4 Προετοιμάστε τα snacks σας

Όταν πεινάσετε ενώ είστε εκτός σπιτιού, προσπαθήστε, όσο μπορείτε, να αποφεύγετε τα έτοιμα φαγητά (junk food).  Είναι καλύτερο να κάνετε ένα πλάνο από την προηγούμενη μέρα και να προετοιμάσετε κάποιο υγιεινό σνακ που μπορείτε να έχετε μαζί σας. Μερικές ιδέες σχετικά με αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς.

#5 Εκτεθείτε λίγο στον ήλιο

Η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία με μέτρο, μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση του υπερ-πολλαπλασιασμού των δερματικών κυττάρων. Δοκιμάστε να κάνετε έναν περίπατο τις ηλιόλουστες ημέρες, αλλά πάντα με μέτρο και με την προστασία αντηλιακού, καθώς η υπερβολική έκθεση μπορεί να προκαλέσει ηλιακά εγκαύματα που μπορεί να επιδεινώσουν την ψωρίαση.

#6 Ενυδατώνετε συχνά το δέρμα σας

Φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας μια ενυδατική κρέμα ή λοσιόν και χρησιμοποιήστε την για ενυδάτωση καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι ενυδατικές κρέμες ή λοσιόν βοηθούν στη δημιουργία ενός αδιαπέραστου στρώματος  στο δέρμα που εγκλωβίζει το νερό, κρατώντας έτσι την υγρασία και διατηρώντας ενυδατωμένη την επιφάνεια του δέρματος σας. Επιπλέον, μπορούν να προλάβουν την επιδείνωση των συμπτωμάτων της ψωρίασης.

#7 Τήρηση της θεραπείας

Έχει συχνά παρατηρηθεί ότι πολλοί ασθενείς δεν ακολουθούν τις ακριβείς οδηγίες του γιατρού για την εφαρμογή της αγωγής της ψωρίασης. Θυμηθείτε καθημερινά να εφαρμόζετε τις οδηγίες του γιατρού σχετικά με τον τρόπο και την συχνότητα χορήγησης της θεραπευτικής αγωγής. Η αποτελεσματικότητα ενός φαρμακευτικού σκευάσματος εξαρτάται σημαντικά από τη σωστή χρήση και εφαρμογή του από τον ασθενή. Τέλος, να θυμάστε ότι κάθε σκεύασμα απαιτεί συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέχρις ότου δείτε σημαντική υποχώρηση στις ψωριασικές βλάβες.

#8 Βάλτε αυτά τα φαγητά στο βραδινό σας

Έρευνες έχουν δείξει ότι κάποια φαγητά μπορεί να βοηθήσουν στην υποχώρηση της  φλεγμονής και στον καλύτερο έλεγχο των συμπτωμάτων της ψωρίασης. Δείτε εδώ μερικά προτεινόμενα γεύματα που μπορείτε να ετοιμάσετε για να βοηθήσετε το δέρμα σας. Σε γενικές γραμμές, τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια π.χ σολωμός, τα φρούτα και τα λαχανικά καθώς και τα προϊόντα ολικής αλέσεως είναι στη λίστα της προτεινόμενης διατροφής.

#9 Ηρεμήστε με το σωστό τρόπο

Η έντονη γυμναστική αργά το βράδυ ενδέχεται να σας δυσκολέψει και να μην μπορεί να σας πάρει ο ύπνος εύκολα. Εναλλακτικά δοκιμάστε ήπιες δραστηριότητες όπως η yoga και ο διαλογισμός που θα βοηθήσουν το μυαλό σας να αδειάσει, να ηρεμήσει και θα σας προετοιμάσουν ήσυχα για το βραδινό σας ύπνο.

#10 Βάλτε τον ύπνο ως προτεραιότητα

Η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα συμπτώματα της ψωρίασης. Για καλύτερο ύπνο, προγραμματίστε τις δραστηριότητες σας έτσι ώστε να υπάρχουν διαθέσιμες πάντα 1-2 ώρες πριν τον ύπνο, για να χαλαρώνετε. Αποφύγετε τις έντονες δραστηριότητες πριν τον ύπνο. Διατηρήστε το δωμάτιό σας δροσερό, ήσυχο και σκοτεινό. Αποφύγετε την υπερβολική ζέστη ή το υπερβολικό κρύο. Τέλος, φροντίστε να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ.

Αρχή σελίδας