Ξεχάστε την ψωρίαση στον ύπνο σας

υπνος και ψωρίαση

Πώς να επιτύχετε έναν καλό βραδινό ύπνο

Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα με ψωρίαση έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης άγχους ή κατάθλιψης. Το πρόβλημα είναι ότι η έλλειψη ύπνου φέρνει ακόμα μεγαλύτερο άγχος ή κατάθλιψη, δυσκολεύοντάς σας ακόμα περισσότερο να βγείτε από το φαύλο κύκλο του κακού ύπνου. Επίσης, πέρα από τις επιπτώσεις στη διάθεση, η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει πολλές άλλες πλευρές της ζωής σας, από τη δουλειά και τις κοινωνικές επαφές μέχρι το σεξ και τις προσωπικές σχέσεις.
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να επιστρέψετε στις κανονικές σας συνήθειες ύπνου.

Προετοιμαστείτε καλά

Βεβαιωθείτε ότι το δωμάτιό σας είναι δροσερό, σκοτεινό και ήσυχο και ότι το κρεβάτι σας είναι άνετο – οι σκούρες κουρτίνες και ένα στρώμα καλής ποιότητας μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο πόσο καλά κοιμάστε. Προσπαθήστε επίσης να αποφύγετε το τσάι ή τον καφέ τέσσερις ώρες πριν πάτε για ύπνο. Αποφύγετε τα βαριά, πικάντικα γεύματα και το αλκοόλ το βράδυ, καθώς μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο σας. 

Ο ύπνος αποτελεί σημαντικό μέρος της διαδικασίας ίασης διότι επιτρέπει στο σώμα και το μυαλό να αποφορτιστούν.



Χαλαρώστε

Εξοικονομήστε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε το βράδυ. Θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. Μπορείτε επίσης να κάνετε ένα μπάνιο, ν' ακούσετε μουσική ή να διαβάσετε ένα βιβλίο για να ηρεμήσετε. Ορισμένοι βρίσκουν ότι ο διαλογισμός τους βοηθά να χαλαρώσουν,6 ενώ για άλλους είναι αποτελεσματικές οι ασκήσεις αναπνοής. Η μέτριας έντασης άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε περισσότερο και να κοιμηθείτε καλύτερα.

Αποφορτιστείτε από τις έγνοιες σας

Αν το άγχος σας κρατάει ξύπνιους, προσπαθήστε να ελέγξετε τις έγνοιες σας. Θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε περισσότερο. Αφιερώστε 20 με 30 λεπτά κάθε βράδυ για να κάνετε μια λίστα με όλες σας τις έγνοιες. Γράφοντάς τις, σταματάτε να τις στριφογυρίζετε στο μυαλό σας, ενώ συχνά φαίνονται λιγότερο σοβαρές στο χαρτί. Την επόμενη μέρα, κοιτάξτε ξανά τη λίστα σας και θέστε μερικούς στόχους για να τις αντιμετωπίσετε.
Αν παλεύετε καθημερινά με τα άγχη και τις έγνοιες και αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου, αυτές οι απλές τεχνικές μπορεί να σας βοηθήσουν.
Ωστόσο, θα πρέπει πάντοτε να συμβουλεύεστε το γιατρό σας αν εξακολουθείτε να αισθάνεστε άγχος ή κατάθλιψη. Ο γιατρός σας θα είναι σε θέση να σας καθοδηγήσει περαιτέρω ή να σας παραπέμψει σε έναν ειδικό.

Θέλετε να μάθετε νέα για την ψωρίαση;