Κοιμηθείτε ήσυχα χωρίς ενοχλήσεις από την ψωρίαση

Ο ύπνος με ψωρίαση

Βασικές συμβουλές για να επιτύχετε έναν καλό βραδινό ύπνο

Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε όταν η ψωρίαση παρουσιάζει έξαρση, δεν είστε οι μόνοι. Ωστόσο, ο καλός βραδινός ύπνος είναι σημαντικός.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα εκδήλωσης άγχους, ανησυχίας ή και κατάθλιψης. Επίσης, πέρα από τις επιπτώσεις στη διάθεση, η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει πολλές άλλες πλευρές της ζωής σας, από τη δουλειά και τις κοινωνικές επαφές μέχρι το σεξ και τις προσωπικές σχέσεις.

Προετοιμαστείτε καλά

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε: 
  • Βεβαιωθείτε ότι η κρεβατοκάμαρά σας έχει τη σωστή θερμοκρασία. Οι περισσότεροι βρίσκουν ότι κοιμούνται καλύτερα όταν το δωμάτιο είναι λίγο πιο δροσερό.
  • Τραβήξτε τις κουρτίνες για να διατηρήσετε το δωμάτιο σκοτεινό. Το φως μειώνει τα επίπεδα της ορμόνης μελατονίνης, η οποία μας βοηθά να κοιμηθούμε. Στο σκοτάδι παράγουμε περισσότερη μελατονίνη και αυτό μας βοηθά να κοιμηθούμε καλύτερα.
  • Βεβαιωθείτε ότι το κρεβάτι σας είναι άνετο και ότι έχετε καθαρά σκεπάσματα. Αποφύγετε να πλένετε τα σκεπάσματα με απορρυπαντικά που μπορεί να ερεθίσουν το δέρμα σας.
  • Έχετε μια μαλακτική κρέμα δίπλα στο κρεβάτι σας. Με αυτόν τον τρόπο, όταν ξυπνάτε αντί να ξυστείτε μπορείτε να εφαρμόσετε μια καταπραϋντική κρέμα. 
Οι περισσότεροι επιστρέφουν τελικά στις φυσιολογικές συνήθειες ύπνου. Το άγχος θα σας δυσκολέψει να επαναφέρετε τον φυσιολογικό σας κύκλο ύπνου. 

Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Αν κάνετε ανήσυχο ύπνο και εκνευρίζεστε λόγω της αδυναμίας σας να κοιμηθείτε, δοκιμάστε ορισμένες τεχνικές χαλάρωσης. Οι τεχνικές του διαλογισμού και του οραματισμού βοηθούν πολλούς, οπότε αξίζει τον κόπο να τις δοκιμάσετε.

Μια άλλη συμβουλή είναι να εξοικονομήσετε 20-30 λεπτά το βράδυ, μια-δυο ώρες πριν πέσετε για ύπνο, τα οποία θα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε μια λίστα με όλες τις έγνοιες σας. Καταγράφοντάς τις με αυτόν τον τρόπο, σταματάτε να τις στριφογυρίζετε συνεχώς στο μυαλό σας και να μένετε ξύπνιοι. Επίσης, βλέποντάς τις στο χαρτί μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις.

Προσπαθήστε να μην αγχώνεστε

Τέλος, είναι σημαντικό να δώσετε στον εαυτό σας τον απαραίτητο χρόνο και να μην ανησυχείτε υπερβολικά. Το άγχος μπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο σας και ταυτόχρονα να επιδράσει αρνητικά στην κατάσταση της ψωρίασης. Ανατρέξτε στα άρθρα του QualityCare και βρείτε συμβουλές διαχείρισης του άγχους.

Θέλετε να μάθετε νέα για την ψωρίαση;