Συνταγές «ψω-ok» (συνταγές που βοηθούν στην διαχείριση της ψωρίασης)

ψωρίαση διατροφή

Με οδηγό ορισμένα επιστημονικά δεδομένα, μπορείτε να μαγειρεύετε νόστιμα και υγιεινά: επιλέγοντας τα κατάλληλα τρόφιμα και μαγειρεύοντας τα σωστά, χωρίς να κάνετε συμβιβασμούς όσον αφορά στη γεύση και στην απόλαυση που χαρίζει το φαγητό, μπορείτε όχι μόνο να βελτιώσετε την ψωρίαση, αλλά και να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης υπερβολικού βάρους/παχυσαρκίας, μεταβολικών και καρδιαγγειακών νόσων.

Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε ότι οι τροφές δεν είναι μόνο μέσα μεταφοράς θρεπτικών συστατικών όπως οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και τα λιπαρά, αλλά ταυτόχρονα -και πάνω απ' όλα- σημαντικών ουσιών με ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, όπως οι πολυφαινόλες, τα φλαβονοειδή, οι ανθοκυανίνες και οι θειούχες ενώσεις,  χρήσιμων στην ψωρίαση.

3 βασικοί κανόνες:

1) Αγορά: Το υγιεινό μαγείρεμα δεν ξεκινά στην κουζίνα, αλλά τη στιγμή της αγοράς των υλικών: η επιλογή προϊόντων σύμφωνα με την εποχικότητα τους είναι το πρώτο βήμα για την παρασκευή ενός γευστικού και υγιεινού πιάτου.

2) Διατήρηση: Όταν τα τρόφιμα διατηρούνται σωστά, διατηρούν για μεγαλύτερο διάστημα τις οργανοληπτικές και διατροφικές ιδιότητές τους. Διατηρείτε πάντα τα τρόφιμα σε δροσερά μέρη, μακριά από πηγές φωτός και σε κλειστές συσκευασίες, με τρόπο που δεν επιτρέπει σε περιβαλλοντικούς παράγοντες να αλλοιώσουν την ποιότητά τους. Από την άλλη πλευρά, τα τρόφιμα που συντηρούνται στο ψυγείο πρέπει να τοποθετούνται στα αντίστοιχα προβλεπόμενα διαμερίσματα ή συρτάρια. Μην μουλιάζετε τα λαχανικά για μεγάλο διάστημα, γιατί χάνουν τη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά τους.

3) Μαγείρεμα: Συνιστάται να επιλέγετε την κατάλληλη τεχνική παρασκευής, προκειμένου να τρώτε εύγευστα φαγητά χωρίς να αλλοιώνετε τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους. Προσπαθήστε να μειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση αλατιού (χρησιμοποιώντας ελάχιστο ιωδιούχο), προσθέτοντας γεύση στα φαγητά σας με βότανα και αρωματικά φυτά, τα οποία περιέχουν βιταμίνες, ανόργανα άλατα και άλλες ευεργετικές ουσίες για την υγεία, και ταυτόχρονα διεγείρουν τη διαδικασία της πέψης και βελτιώνουν τη διάθεση χάρη στα αρώματά τους. Η γεύση των τροφίμων διατηρείται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό όταν ακολουθείται «ήπια» μέθοδος παρασκευής, όπως για παράδειγμα το μαγείρεμα στον ατμό.

Ακολουθούν 5 διαφορετικές συνταγές «pso-ok», δηλαδή συνταγές που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ψωρίασης, οι οποίες έχουν μελετηθεί ώστε να είναι ταυτόχρονα χορταστικές, νόστιμες και ωφέλιμες για όποιον πάσχει από ψωρίαση:

Γαύρος μαρινάτος με μέντα

Ζυμαρικά με κολοκύθα

Μπακαλιάρος με επικάλυψη πουρέ πατάτας

Γεμιστές αγκινάρες

Αφράτο κέικ με καρύδια


Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Θέλετε να μάθετε νέα για την ψωρίαση;